De laatste etappe voor vertrek

7 juli 2019 - Holten, Nederland

De vaccinaties zijn binnen. De afgelopen weken zijn er heel wat spuiten de bovenarmen in gegaan. Gelukkig nergens last van gehad en mag ik er nu vanuit gaan dat ik straks in Dakar, Senegal ook geen last zal gaan krijgen van ‘enge’ ziektes.

20190531_170152

Ook de malariatabletten heb ik in bezit. Een hele stapel, waar de apotheek toch maar even een extra telefoontje aan waagde, omdat 99 pillen toch wel heel erg veel (voor een vakantie) leek te zijn en behoorlijk prijzig was om dit verkeerd te laten gaan. Maar het klopt als je 3 maanden weg ben dat dit aantal nodig is. Nu ze maar niet vergeten in te nemen, want dat is niet mijn sterkste kant. Gelukkig is het maar 1x per dag een pil en niet meerdere keren, dat kan ik op mijn leeftijd denk ik nog wel onthouden.

De vliegreis op 18 augustus is ook geboekt en eigenlijk is het nu nog een kwestie van koffers pakken en het avontuur tegemoet. De komende weken zullen veel in het teken gaan staan van nog even in de Hollandse zon met familie/vrienden bijpraten op een terras en het glas heffen want daar zal langere tijd geen gelegenheid meer voor zijn. Verder merk ik dat voor mij het afscheid bij de Nationale Politie na al die jaren best vreemd voelt, om half augustus de toegangspassen in te leveren, afwezigheidsassistent met de mededeling dat ik niet meer voor de politie werkzaam ben aan te zetten en voor de laatste keer de deur achter me te sluiten. Het voelt toch een beetje als gaan beginnen aan een nieuwe baan.

De volgende etappe naar het begin van de reis gaat nu beginnen. Voor mijn daadwerkelijke vertrek meld ik me hier nog een keer.

1. Gea:
    7 juli 2019
    Spannend Martin! Succes 👍met de voorbereidingen, en natuurlijk blijf ik je volgen!
  2. Gea:
    7 juli 2019
    Succes Martin met de voorbereidingen van je avonturen!
  3. (een andere) Martin:
    7 juli 2019
    Heel veel succes Martin. Ik zag nog een goede tip in de Stentor staan: "Alles wat je thuis kunt laten is mooi meegenomen!!".
  4. Lida van wensen:
    7 juli 2019
    Een hele goede voorbereiding! En op naar je volgende "baan"xx lida
  5. Martin:
    Thankx allemaal 👍
  6. Han en Hester:
    8 juli 2019
    Het gaat opschieten zeg !! Veel succes !
  7. Eveline:
    10 juli 2019
    Vandaag al een eerste voorproefje van je afscheid van de politie, een gezellige lunch bij Broodnodig. Het zal vreemd zijn, ook voor ons: de enige man van ons clubje AZ MN vertrekt! Ik wens je een mooie reis en nieuwe ervaring toe!
  8. Bert Rosman:
    16 juli 2019
    Hoi Martin, ik ben benieuwd naar het vervolg van je verhaal. Gaaf dat je deze stap maakt en voel de spanning al bij rijzen. Ik ben benieuwd wat het jou gaat brengen
  9. Betty:
    14 augustus 2019
    Hoi Martin, ik wens je een goede tijd en ik ga je blog volgen! Groetjes!
  10. Vivian:
    16 augustus 2019
    Ha Martin! Hoorde over je avontuur via Karin. Je gaat het gewoon doen dus! Heel stoer! Ik ga je volgen. Veel plezier en geluk toegewenst.
  11. Martin:
    16 augustus 2019