De eerste reis km-ers

17 augustus 2019 - Zaventem, België

Daar zit ik dan na maanden van voorbereiding in de hotelkamer tegenover de vertrekhal.

Vliegveld Brussel

Door Carla weggebracht en zij is weer op weg naar Holten. Vanaf nu is de reis naar Dakar, Senegal echt begonnen. Eerlijk gezegd best ook wel spannend, maar we gaan de uitdaging niet uit de weg.

De laatste paar weken vooral in het teken gestaan van bezoekjes afleggen, nog even een bak koffie of een glas wijn drinken en afscheid nemen van het werk bij de opdrachtgever.

Afscheid politie

Beste vreemd afgelopen woensdagochtend niet vroeg de auto in om de files te vermijden, maar vrij te zijn om de laatste inkopen te doen.

Vorige week nog gevraagd voor het werk op de Africa Mercy een foodhandlingscertificaat te gaan halen. Na een ‘intensieve’ online cursus van maar liefst een heel uur, het certificaat behaalt. Pfffff een heel pak van mijn hart, want studeren nadat ik 25 jaar terug de studie heb afgerond is dan natuurlijk niet niets.

Mijn laatste maaltijd op het Europese continent genuttigd

Laatste Europese maaltijd

en dan nu maar nog wat uitrusten in het hotel om morgen fris op reis te gaan.

De komende tijd is het ook voor mij afwachten hoe het programma gaat lopen en ik me hier weer kom melden. Jullie gaan me hier zeker weer treffen, maar het blijft een verrassing wanneer.

1. Johan:
    17 augustus 2019
    Ik moet zeggen dat die taart heel lekker er uit ziet. Misschien wel lekkerder dan je flemish beef stew.
    Succes morgen! Niet door je wekker heen slapen he! :-)
  2. Eeken van Hans:
    Go Martin, Go
  3. Lida van wensen:
    17 augustus 2019
    Heel veel plezier!! En genieten ook al is het vast wel spannend. Ik zal aan je denken en ben benieuwd naar je verhalen😍😘😗
  4. T.Grooten:
    17 augustus 2019
    Ik wens je een hele mooie tijd toe Martin. Safe travels!
  5. Eveline:
    17 augustus 2019
    Taart in Zwolle? Mooi! Maar in Utrecht hadden we Wammes... goede reis verder, Martin
  6. Gea:
    18 augustus 2019
    Aan het einde van deze uitdaging neem je een flinke koffer vol ervaring mee terug! Pas goed op jezelf! Goede reis & Succes 👍
  7. Anita Valk:
    Goede reis gewenst!
  8. Han en Hester:
    18 augustus 2019
    Goede reis; het weer zal vást beter/ anders zijn dan hier☔️Mss verlang je daar zelfs terug naar de regen van hier 🤔
    We zijn héél benieuwd naar het vervolg van je reis. Tot schrijvens!!🤗
  9. Natascha:
    18 augustus 2019
    Spannend Martin, zal onvergetelijk worden. Geniet ervan!
    Gr Natascha
  10. Dea:
    18 augustus 2019
    Wat ga je precies doen Martin?
  11. Martin:
    18 augustus 2019
    Hi Dea, ik ga 3 maanden in de keuken helpen op de Africa Mercy voor de organisatie Mercy Ships (doen medische ingrepen/hulp voor de bevolking die bepaalde behandelingen hier niet kunnen krijgen)
  12. Dea:
    19 augustus 2019
    Super joh dat zal een hele mooie ervaring worden. Weer even met bij de beentjes op de vloer zien hoe het leven daar is en beseffen dat wij ons moeten schamen met ons eeuwige geklaag over van alles. Succes met koken het zal geen hutspot en erwtensoep zijn😁
  13. Martin:
    19 augustus 2019
    Dat denk ik ook en daarom is het goed om hier eens te zijn. Misschien kan ik hutspot en erwtensoep hier gaan introduceren 🤣
  14. Bob Ambrosius:
    19 augustus 2019
    foodhandlingscertificaat gehaald in één uur? Mooi! Kun je dan tussen al je andere diploma’s hangen. Is het een indrukwekkend papier? Dan heb ik nog wel een lijst voor je.
  15. Martin:
    19 augustus 2019
    😂 heel indrukwekkend zelfs. Hangt als ik weer terug ben boven mijn bed!!
  16. Martin:
    19 augustus 2019
    Dank allen voor de bemoedigende reactie. Het wordt vast een succes.
  17. Bob Ambrosius:
    27 augustus 2019
    Wat is er na ‘vlucht en aankomst’ gebeurd? Of is het echt slavenarbeid en verhinderen de ketens dat je nog een ervaring kunt delen? Maar misschien ligt het aan mij en snap ik de werking van de app niet.
  18. Martin:
    28 augustus 2019
    Komt niet een dagelijkse update. In het weekend weer een volgende episode. 😊