De start

22 mei 2019 - Holten, Nederland

Afgelopen week gingen mijn gedachten terug naar ca. 43 jaar geleden rond deze tijd. Met een groep bekenden was ik bij een bijeenkomst in Amersfoort waar op het gemoed van de aanwezigen werd ingepraat om vooral zendingswerkzaamheden in het verre buitenland te gaan doen. Voor mij was dat echt niet weggelegd en ik kreeg het heel ‘benauwd’ bij het idee dit te moeten gaan doen. “Dat nooit” was mijn gedachten, maar tijden veranderen al duurt het soms lang .......

Na een gesprek met mijn werkgever heb ik het afgelopen jaar veel nagedacht, onderzoek gedaan, organisaties benaderd en uiteindelijk het besluit genomen om een aantal maanden voor een hulporganisatie te gaan werken en me zo op een ander vlak dan mijn eigenlijke werk in te (gaan) zetten voor de medemens die het minder hebben getroffen dan wij hier in Nederland. Dit zou ik niet kunnen doen zonder medewerking van mijn werkgever. Inmiddels is de aanmelding bij Mercy Ships afgerond en ga ik in de periode van 18 augustus 2019 tot en met 9 november 2019 in Dakar Senegal aan de slag in de keuken op de Africa Mercy.

Logo Mercy Ships

De komende 3 maanden voor vertrek zullen in het teken gaan staan van de voorbereidingen, invullen van formulieren, plannen van de reis en niet te vergeten heel veel vaccinaties.

Van mijn voorbereidingen en de tijd dat ik op het schip ben zal ik via deze weblog mijn ervaringen gaan delen. Als je mij wilt volgen kan je me hier treffen. Wil je niets missen dan kan je je aanmelden om een bericht te krijgen wanneer ik een update heb geschreven. Ik zie uit naar mijn tijd in Senegal, het bijhouden van deze reislogger en jullie op deze site regelmatig te treffen.

Tot de volgende blog zou ik dan maar zeggen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Linda Meuser:
    25 mei 2019
    Jeetje Martin, wat goed van je! Heel veel succes.
    Groet, Linda Meuser
  2. Martin:
    25 mei 2019
    Dank linda we gaan er iets moois van maken.!
  3. Bert Rosman:
    29 mei 2019
    Hoi Martin, ik ben benieuwd wat deze reis je gaat brengen, wat je allemaal mee gaat maken. ik blijf graag op de hoogte. hartelijke groet, Bert
  4. Martin:
    29 mei 2019